Sizinle Paylaşmayı Seviyorum , veee diyorum ki
PAYLAŞMAK GÜZELDİR …… HAYAT PAYLAŞTIKÇA GÜZELLEŞİR , İNSAN PAYLAŞTIKÇA ARTAR.

8 Mart 2013 Cuma

HAMUR KABARTMA DENEME -1

EVET , NE ZAMANDIR BLOGLARDA GÖRÜP HEVESLENİYORDUM
DENEMESEM OLMAZDI , ÇATLARDIM - MUTSUZ OLURDUM - ÇOK MERAK EDERDİMMM .. VE DERKEN DENEDİM ;

CAM BOYAMA - DEKOPAJ 'A İLAVETEN HAMUR KABARTMA ...

Kullandığım malzemeler ; Züccaciyelerde  tanesi 5 TL'ye satılan şeffaf cam Kapaklı Reçellikler  , Kendinden desenli Hazır Dekopaj  Kağıtları , Dekopaj Tutkalı, Plaid Folkart Enamels Fırınlanabilir Seramik Boyası Wicker White ,  Pompom fırça ve Craftsy Triple Thick Gloss Vernik , Creall Do & Dry Light Hafif Seramik Hamuru 

Öncelikle İç-ve dış olmak üzere 2 Bölümden oluşan cam reçelliklerimi Plaid Folkart Enamels Fırınlanabilir Seramik Boyası - Wicker White ile Sünger / pompom fırça kullanarak pat-pat teknikle boyadım... Camlar 4 kat boyanınca istediğim kıvama geldiler . Her kat arası iyice kurumasına özen gösterdim. Yine 175 derece fırında 45 dakika kadar fırınladım ... Boyanan ve boyası sertleşen Cam Reçel Kavanozlarımın Üst kapaklarında bu sefer Hazır desen dekopaj kağıtları kullandım .Dekopaj tekniği kullanarak reçelliklere desenleri yapıştırdım.. Bazı desenlerin üzerine Hamur kabartma uyguladım.. Yine bloglardan takip ettiğim kadarı ile denedim bu tekniği ... Creall Do & Dry Light Hafif Seramik Hamurunu 1-2 cm kalınlıkta Hamur açma makinası kullanarak (Akrilik merdane ilede olabiliyor) Açtım. Cam Reçel Kavanozlarımın Üst kapaklarınA yapıştırdığım desenlerden birkaç tanesini kabartma yapmak üzere göz kararı seçerek belirledim.. Kabartmak icin belirlediğim desenlerden birer adet daha keserek bu sefer hamura yine dekopaj tutkalı kullanarak yapıştırdım.. Resmin etrafını kretuar yardımı ile kesip , hamura yapışan resmi hamurla birlikte yine dekopaj tutkalı kullanarak Belirlediğim resimlerin üzerine yapıştırdım... Kuruduktan sonra tüm dekopaj desenlerinin üzerine tekrar dekopaj tutkalı sürdüm.. tamamen kuruyan Cam reçel kavanozlarını en son  Craftsy Triple Thick Gloss Vernik ile vernikledim...

Birinde puantiye uygulamak istedim , ama sanırım biraz geniş puantiyeler oldu :) Henüz stencil bilgim yok ... birdahaki sefere bunu öğrenip , puantiyelerimi bu teknikle uygulamak niyetindeyim... Eee tecrübe deneme-yanılma yolu ile kazanılır değilmi ?



Nasıl becerebilmişmiyim , beğendiniz mi ??


Bu ilk denemem ama sanırım hem hamuru azıcık kalın açtım , hemde kullandığım markanın bu dekopaj kağıdı hamur kabartma icin biraz kalın geldi....



Buda İkinci denemem  hem hamuru 1 cm incelttim açarken , hemde farklı bir marka daha ince olan bir hazır desenli dekopaj kağıdı kullandım..



Yorumlarınızı merakla beklemekteyim :) 

Sağlıklı - Huzurlu ve Musmutlu kalın...
Sevgilerimle ,






17 yorum:

Unknown dedi ki...

elinize sağlık çok tatlı olmuşlar :)
gördüğüm kadarıyla evinizin dekoruna da uygun olmuş

benim dünyam dedi ki...

çok güzel olmuş ellerine sağlık güle güle kullan

tubanne dedi ki...

İlk deneme için çok başarılı,ayrıca çok zevklisin,renkler çok güzel olmuş:)

günlük yaşamım dedi ki...

harika olmuş canım benim de var bu reçelliklerden ama şekerlik olarak kullanıyorum elinize sağlık

canan beycan dedi ki...

Çok çok güzel ellerin sağlık:)

Hikmet ERDOĞAN dedi ki...

Çok seker olmuslar :) ellerinize sağlık....

Unknown dedi ki...

çok şirinler

gez gör arpacık dedi ki...

İlk deneme için gayet hoş görünüyorlar, ellerine sağlık.

Cutecatsneslisunundukkan dedi ki...

Beğenmenize sevindim , evet sanırım bu seneler böyle pembeler - lilalardan devam edecek :)

Cutecatsneslisunundukkan dedi ki...

Çok teşekkür ederim , renkleri kullanmayı seviyorum
Beğenmene sevindim

Cutecatsneslisunundukkan dedi ki...

şekerlik olarakta kullanmak iyi fikir aslında ,
Beğenmenize sevindim

Cutecatsneslisunundukkan dedi ki...

Çok teşekkür ederim ,sevgiler

Cutecatsneslisunundukkan dedi ki...

Çok teşekkür ederim ,
Beğenmenize sevindim

Cutecatsneslisunundukkan dedi ki...

:) sizde öyle

Cutecatsneslisunundukkan dedi ki...

Teşekkür ederim , sevgilerimle

Unknown dedi ki...

Süper olmuş.Evde bir sürü kavanoz var.Denemek lazım.Ellerine sağlık.Bayıldım Neslihancım:)

Cutecatsneslisunundukkan dedi ki...

TEŞEKKÜRLER SEVGİLİ ESRA , BEĞENMENE ÇOK SEVİNDİM
SEVGİLERİMLE