Sizinle Paylaşmayı Seviyorum , veee diyorum ki
PAYLAŞMAK GÜZELDİR …… HAYAT PAYLAŞTIKÇA GÜZELLEŞİR , İNSAN PAYLAŞTIKÇA ARTAR.

18 Mart 2013 Pazartesi

Hafta sonu Neler Var dı ??


Şu hafta sonları biz çalışan anneler icin ne değerli değil mi ? Bir türlü yetmemekte zaman bana ... Cumartesi yarım gün mesai olunca tatil de 1,5 gün oluyor haliyle ... Ama ne yapalım , ya oda olmasay dı :)
Bu hafta sonu kızım babasını ziyarete gidince Cumartesi günün diğer kısmı bana kaldı . Önce ineyim biraz çarşı karıştırayım dedim , pek heveslendim. Çünkü ufaklıkla gidince tabii ben craft mağazaları , züccaciyeler , ahşapçılar , bijuteri ve kumaşçılarda kendimi kaybetmek istemekte iken , küçün hanım bilumum oyuncakçılar ve alışveriş merkezlerinden yana hakkını kullanmak istemekte ve genellikle de galip gelmekte... Annelik işte hangimiz kıyabiliyoruz ki sanki.. Neyse malesef bu sefer de Yağmur müsade etmedi :( dolayısıyla bu ihtiyaçları webdeb giderme yoluna devam edilecek... Ne yapalım , bende girdim mutfağa ...Yani tam bir mutfak faresi idim... Merakla , Keyifle ve zevkle tariflerini denediğim sevgili Cahide Hanım' ın yani Cahide Sultan marmelatları vardı aklımda.. Kış bitmeden becerdim nihayet marmeladlarımı yapmayı ... Ayva mameladı ve Portakal Marmeladı... nefis oldular ... Cahide hanım'ın bu tariflerini size de tavsiye ediyorum. Benim takip etmekte olduğum kadarı ile en duru , en yalın , en anlaşılır ve güzel tarifleri kendi sitesinde bulmaktayım.Ayrıca yazılarından da son derece keyif almakta yım.. Şimdiye kadar hiçbir tarifinde kötü sonuç almadı... Kendisine buradan defalarca teşekkürlerimi ve kucak dolusu sevgilerimi yolluyorum...


Eee bu kadarla bitmedi tabiii  . Bide dolma var :) Bu arada çalışan anne blog arkadaşlarıma naçizane bir tavsiye .. Ben yaptığım yemekleri genelde azıcık bol tutup yarısını Ocağa , diğer bir yarısınıda pişmeye hazır vaziyette iyice Strecleyip derin dondurucuya atıyorum.Böylelikle zaman olmadığında elimin altında pişmeye hazır birkaç çeşidim bulunuyor. Sabah çıkarken çıkar derin dondurucudan akşam geldiğinde pişir,çok büyük rahatlık oluyor:)


Bunlarda Minik Prenses 'e 


Soldaki klasik kakaolu / sade Kek , ama sağdaki becerilemeyen şey ise ; Prensesin Tacı adı verilen Tupperware kalıbında hazırlanan irmik tatlısı ... Tarif Arzu hanımın Bloğun'dan... Bi telaş bu kalıbı indirimde iken yakalayıp almıştım.. Sanırım Gıda boyasının miktarını fazla tuttum ve biraz daha kalıpta bekletmeliydim. Neyse ne yapalım bu ilk deneme idi... Bu arada Tatlının asıl şekli bu olmalı idi :)) Tarife ve görsellere buradan ulaşabilirsiniz... Teşekkürler Arzu hanım beni bu kalıp ve tarifle tanıştırdığınız icin ... Prensesimin doğum gününde kesin başaracağım , son derece azimliyim hani yani :) 


Akşam saatlerinde dönen kızım yine de presesin tacını sevdi ve çok sevindi... Ne yapsın çocuk gerçek şeklinden haberdar değil ... eee bide anne yapmış , prensesime preses tacı yaptım diye de allamış pullamış :)) 
Başka neler yaptık biz ; Anne - kız Kuaför maceramız var ... Ya ne keyifli bir durumdur bu Anne-kız paylaşımları ...Benim kızım Nisan da 9 yaşına girecek , onun bebeklikten-çocukluğa , çocukluktan yavaş yavaş genç kızlığa doğru ilerleyişini seyretmek , tanıklık etmek çok güzel.. Şükürler olsun Rabbime .. Anne radikal bir kararla ( Bu baharın etkisi sanırım :) )  8 yıldır kullandığı mavi siyah saçlarını , hafif kızıl ton katılan çikolata kahveye dönerken kızımda Saçlarını kestirdi , pek beğendik ve böyle pozlar verdik ... Saçlarımız çok uzundu ve bu bize büyük değişiklik oldu , şimdi arada Arkadaşlarımız gibi saçımızı toplamadan taç takarak okula gidebileceğiz  :)) 


Bide Boyamalar var ... Cam Boyamalar :)) Artık sıkılmayın diye böyle karışık bir posta sıkıştırdım onları... Duyar gibiyim ee yinemi cam boyama , bu kadın başka birşey yapamıyor mu acaba :))  Yakında , çok yakında başka denemelerde gelecek ... Hani demedi demeyin , şu salon pancerelerine peçete dekopaj yapmaya çeyrek kala :))

YİNE ELE GEÇİRİLEN OLDUKÇA SADE BİR KEK FANUSU SÜSLENDİ-PÜSLENDİ...





CAM SERVİS TABAKLARIDA SÜSTEN - PÜSTEN NASİPLENDİ.



Yanlız bu sefer değişik bir deneyim yaşadım , ve halen nedenini farkında değilim... Belki siz biliyorsunuzdur ve bana yardımcı olabilirsiniz. Peçete dekopaj icin kullandığım peçetelerin zemini beyaz ... Peçete dekopaj tutkalı kullandım ve onları önce camlara yapştırdım... Üzerlerinde en az 4 kat Enamel cam boyası var... 170 derece fırında 40 dak da pişirdim ... Soğuyunca peçetelerde yukarıda gördüğünüz gibi sararma oldu... Bunu Çözemedim :((

BİDE 2 TANE KÜÇÜCÜK FIÇICIĞIM VAR :))


AAA neredeyse unutuyordum Bide dergi dosyam var , Bunu Mutfakta Kullanmak icin yaptım ... Şu kah becerip - Kah beceremediğim tariflerimi içine koymak icin...






Başka - başka eee bidee bu postu yazdım .. hafta başı yayınlarım diye , imkan yok bu kadar uzununu hafta ici yazamam çünkü :)
Daha ne olsun.....
Hayatınızda Güzellikler  , Yüzünüzde Gülücükler , Kalbinizde Sevgi , Avuçlarınızda Bereket , Evinizde huzur , Bedeninizde sağlık Olsun...
Sevgilerimle
Neslihan 





10 yorum:

Sibel-ish dedi ki...

Daha ne olsun! Ben okurken yoruldum, maaşallah pek haramatsınız:) Sevgiler...

ikndesign dedi ki...

Ne kadar şık görünüyorlar. Yiyeceklerde öyle. Ellerine sağlık. Küçük kızımızda pek şeker. Nazar değmesin:)

meralhobiart dedi ki...

Size süper Neslihan demeli galiba 1,5 güne ne çok şey sığdırmışsınız maşallah nazar değmesin , ellerinize sağlık. Güzel temennileriniz için de çok teşekkürler Allah size daha çoğunu versin, sevgiler.

Dolunay -Alanayarts dedi ki...

neslihanım maşallah sana ve kızına.ne kadar dolu dolu bir hafta sonu geçirmişsiniz.öncelikle prensese saçlar çok yakışmış ve eminim sana da yakışmıştır.bu arada bende pazar günü mavi siyah yaptırdım saçlarımı:) reçeller enfes görünüyor.çok tüketilmedi bu sene ama seneye portakallı olanı özellikle deneyeceğim.be şeftali ve böğürtlen birde çilek yapmıştım:)
boyamalara gelince cidden çok güzeller.fanusun üzerindeki desenler ne kadar güzellermiş.sararma ile ilgili hiç yorum yapamayacağım zira bu boyamayı hiç yapmadım bilgim yok.ama kötü durmuyor emin ol.ellerine sağlık diyorum tekrar.kocaman bereketli sağlık dolu bir hafta diliyorum sana ve prensese.sevgiler..

Esen Can dedi ki...

Ne çok şey sığmış hafta sonuna :) Yaptıklarınız, pişirdikleriniz, süsledikleriniz hepsi hepsi çok güzel olmuş, ellerinize sağlık.
Dolmaları fazla yapıp, dondurucuya atma fikri de süper, ben de öyle yapayım bu sefer ;)
Anne-kız yeni saçlarınızı güle güle kullanın :)
Sevgiler...

Cutecatsneslisunundukkan dedi ki...

Teşekkürler sevgili Sibel hanım , sevgiler

Cutecatsneslisunundukkan dedi ki...

Beğenmene sevindim , teşekkür ederim canım.. amin

Cutecatsneslisunundukkan dedi ki...

Sevgili Meral Hanım ne güzel yazmışsınız :) sevgilerimle

Cutecatsneslisunundukkan dedi ki...

Alanaycım Mavi siyahın sende müthiş durduğu fikrindeyim . Güle güle kullan canım arada değişiklik iyidir. Sanada sağlık-bereket-mutluluk dolu bir hafta olsun..sevgiler

Cutecatsneslisunundukkan dedi ki...

Teşekkürler sevgili Esen Can , beğenmene cok sevindim.. Dolmalar derin dondurucuya , bak çok rahat edeceksin - kulaklarımı çınlatacaksın :) sevgiler