Sizinle Paylaşmayı Seviyorum , veee diyorum ki
PAYLAŞMAK GÜZELDİR …… HAYAT PAYLAŞTIKÇA GÜZELLEŞİR , İNSAN PAYLAŞTIKÇA ARTAR.

29 Mayıs 2012 Salı

Terlik Süslemece ....

Terlik Süslemece .... İş seyahatlerim esnasında kaldığım otellerde kullandığım terlikleri belki bir yerde değerlendiririm diyerek yanıma alırım herseferinde.  Kendi mesleğim Otelcilik olduğundan dolayı biliyorum , paketi açılıp , kullanılan terlikler atılarak , yenileri ile değiştirilir.Bakın o atılacağını bilip , kıyamayarak yanıma aldığım terlikler ne hale geldiler.

Malzeme olarak pano mantarı , keçe , kenar danteli , inci boncuk ve nakış pulları kullandım.. Yapılışına Gelince ; onuda elimden geldiğince resimleyerek anlatmaya çalıştım.





 Önce pano mantarından terlik altı ölçüsü kadar keserekten terlik tabanına tutkal yardımı ile yapıştırarak kurumasını bekledim. Sıcak silikon ilede yapıştırabilirsiniz , ben daha sonraki 2 terliğimde böyle yaptım. Hem bekleme süresi kısalıyor , hemde daha sağlam yapışıyor.



Daha sonra terlik üstü için beyaz keçe kumaş keserek bunu terliğin üzerine diktim. Dikişi elimde diktim çünkü keçe hem kalın olduğundan dolayı makinede dikişi zor hemde zaten benim henüz bir dikiş makinem yok :) Sıcak silikonla da yapıştırabilirsiniz . Ben son terliğimde saat cok geç olduğundan ve yarın beni iş beklediğinden fakat terliğide bitirmeden için rahat etmeyeceğinden bu yolu denedim. Ama dikkatli olmak lazım silikonu ince bir tabaka halinde sadece keçeye sürmeli , yoksa terlik kumaş olduğundan altına geçerek kumaşı sertleştiriyor. Buda ayağın üst bölümüne geleceğinden giyerken rahatsız edebilir. Bu aşamada terlik aşağıda görüntülendiği hale gelmekte...




Daha sonra yukarıda şekilde görüldüğü gibi uç dantelini terliğin üst kısmından keçe ve terliğe diktim .


Son olarakda ortalarına inci diktiğim keçeden kesilmiş çiçeklerle süsledim. Bitmiş hali aşağıda Bu benim ilk süslediğim terlik ... :))


Buda ikincisi bunda dantel yerine ucuna su yolu geçirilmiş , tüle benzeyen bir fistolu kumaş kullandım. Terliğin kenarlarınıda yapıştırmak sureti ile pul çiçeklerle süsledim.


 


Buda sonuncu terliğim . Bu Terlikte daha geniş bir uç danteli kullanarak , Terliğin üst kısmına daha ortadan diktim . Son olarak ta  Dantelde bulunan çiçek motiflerin üzerine inci boncukları diktim. 

İşte Benim süslü misafir Terliklerim ..... Home Butiklerde ateş pahasına satılmakta ama bana son derece uyguna mal oldu... Bide cicler :))   Evimi ziyarete gelen komşumda bunlara bayıldı , iyi not verdim kendime ....

Umarım Siz Ziyaretçilerimde Beğendiniz ..... Sevgiyle Kalın ......











Terlik Süsleme, Terlik Yenileme Çalışmam
neslihanmetin
2 yorum var
TEŞEKKÜRLER SEVGİLİ 10 MARİFET

1 yorum:

Unknown dedi ki...

ellerinize sağlık ne güzel süslemişsiniz tam çeyizlik olmuş yada dantel severlerin banyolarına göre şık bir seçenek...bu arada blogunuzun izleyicisi oldum bende bursalıyım belkide çok yakınlarınızda bir yerde olabilirim :) sizde beni izlemeye alırsanız birbirimizden haberdar olur belkide tanışma fırsatımız olur :) faceden de size arkadaşlık isteği göndereceğim büşra kati,sevgiler